"2009 har for TDC været et år med gode resultater, øget strategisk fokus og forretningsomstilling."

TDC vil fremover fortsætte med at udnytte teknologien til det yderste til fordel for åvel privatkunder som erhvervskunder samt samfundet som helhed.

Efter en vellykket og igangværende omstilling i de seneste år fremstår TDC i dag som en af de mest målrettede, effektive og konkurrencedygtige af alle europæiske førsteoperatører.

Udtalelse fra den administrerende direktør 

Henrik Poulsen
Årets økonomiske højdepunkter

Forbedret omsætningstrend og god fremgang i indtjening og pengestrømme trods vanskelig makroøkonomisk udvikling. Pengestrømme fra driftsaktiviteter steg med 48,2 % eller DKK 3.456 mio. mens frit cash flow fra driften steg med 23,3 %, eller DKK 1.665 mio.

Årets Højdepunkter 

Højdepunkter for 2009

Ved udgangen af 2009 havde TDC Koncernen 8,6 mio. kunder i Danmark samt 2,9 mio. kunder i Schweiz og 0,2 mio. kunder i TDC Nordic. TDC’s samlede kundebase steg med 4,6 % sammenlignet med 2008 til 11,7 mio.

Den samlede danske kundebase udgjorde i alt 8,6 mio., hvilket er en stigning på 0,5 mio. eller 6,1 % sammenlignet med 2008.

 
Forretningsaktiviteter
TDC - kort fortalt
TDC's udvikling siden 2005

Kontakt os

For yderligere informationer kontakt TDC Investor Relations på 6663 7680 eller investorrelations@tdc.dk